Twee weken Zuid Thailand en de eerste week Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bibian Rosink - WaarBenJij.nu Twee weken Zuid Thailand en de eerste week Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bibian Rosink - WaarBenJij.nu

Twee weken Zuid Thailand en de eerste week Vietnam

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibian

09 December 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoi lieve mensen :),

Mijn reis in Zuid Thailand is begonnen in Krabi, ik ben hier in het grootste party-hostel ooit terechtgekomen. Na de serene rust van de afgelopen 2 maanden verkeerde ik dan ook in shocktoestand. Bibian heeft dan ook niet meegedaan aan dit gefeest en is na een vlucht van 30 uur en bijna geen slaap als ouwe doos gewoon lekker gaan slapen. Die dag erop ben ik op een eilandentour geweest en ‘s avonds ben ik er wel ingetrapt en mee geweest op kroegentocht. Overal lady-boys gespot en ik moet bekennen sommige mannen zijn gewoon niet van vrouwen te onderscheiden, knap staaltje werk als je het mij vraagt.

Die dag erop ben ik verder gegaan. Ik kon ‘kiezen’ tussen Koh Phi Phi of Koh Lanta, beide eilanden schijnen erg mooi te zijn. Koh Phi Phi staat garant voor meer party-party en Koh Lanta voor chillings. De keuze was snel gemaakt dus, op naar Koh Lanta. Het was inderdaad een prachtig eiland, ik heb een scooter gehuurd en ben het eiland rond geweest, heb een wandeling gemaakt in het Nationale Park en twee dagen gechilled op het strand.

Daarna doorgereisd naar Khao Sok, ook een Nationaal Park, hier aangekomen heb ik ervoor gekozen de tweedaagse tour te doen. Ik kwam hier Marleen (een meisje uit NL tegen) en de rest van de dagen zijn we samen op pad gegaan. Op kleine bootjes zijn we door een enorm groot meer door het regenwoud gevaren en hebben we tot onze schouders in het water door de modder gebanjerd. En nee dat was nog niet alles, ook zijn we door de grotten gezwommen en gelopen met als gezelschap spinnen, slangen en vleermuizen. We sliepen in een wiebelig centerparks-achtig-hutje-op-het-water en we aten gezamenlijk aan lange tafels net als vroeger op kamp. We hadden nog net geen corvee dienst maar het scheelde niet veel. Kortom twee top dagen!!

Na dit spektakel ben ik verder gereisd naar Kho Phangan, daar ben ik naar de befaamde fullmoon-party geweest. Op het eiland geldt een minimum verblijf van 4 a 5 dagen, anders komt iedereen alleen voor de party (net als ik). Ik ben dan ook niet van plan 4 nachten te gaan betalen, maar gelukkig was ik in Krabi al 4 super toffe mensen tegengekomen die vertelden dat ze daar een bungalow hadden en dat ik wel bij hen kon ‘crashen’, daar heb ik dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Fluoriserende kleding gekocht, onder gesmeerd met fluoriserende verf, buckets vol met drank en daar kon het feest beginnen. Wat een gekkenhuis daar in dat dorpje en op het strand, een top nacht gehad en toen op naar huis om hier knusjes het bed met z’n drieën te delen!!

De laatste dagen in Zuid Thailand heb ik afgesloten op het naastgelegen eiland Koh Tao. Ik heb hier wederom een scootertje gehuurd, gechilled en een paar yoga-klasjes meegepakt. Vanaf hier ben ik met de nachttrein naar Bangkok gegaan en vanaf daar naar Hanoi (Vietnam) gevlogen.

Dertig uur later dan waar mijn reis gestart was kwam ik aan in Hanoi, een mega drukke en chaotische stad. Ik had alvast één dag de tijd om de stad te verkennen voordat mijn broer hier zou arriveren. We gaan de aankomende 4,5 week samen door Vietnam en Cambodja reizen. Op 1 december in de nacht was hij er dan eindelijk (bezakt en bepakt met backpack, tas, een kilo pepernoten en een mega grote milka-reep). Zo blij als een klein kind om hem weer te zien natuurlijk maar ook met de pepernoten en milka-reep kan ik niet ontkennen ;), twee dagen later had ik het gepresteerd alles alweer mans te maken.

Deze avond/nacht zijn we nog even de stad in gegaan om bij te kletsen en een biertje te doen. Overal zitten hier mensen op straat op van die kleine plastic stoeltjes en je hebt hier bier voor 5000 Vietnamese Dong (20 eurocent). Maar al gauw zijn we erachter; goedkoop is duurkoop, dit bier was dan ook niet te kanen, dus vanaf nu toch maar weer 10.000+ bier. De volgende twee dagen hebben we de stad en de kroegjes nog wat beter verkend en daarna zijn we doorgereisd naar Cat Ba Town.

Vanaf Cat Ba Town hebben we een tour geboekt naar het beroemde Ha Long Bay. Omdat het hier nog hondenweer was hebben we de tour naar Ha Long Bay een dagje uitgesteld en hebben we een scooter gehuurd om Cat Ba Island te bezichtigen. Op de dag van de tour was het echt stralend weer en hebben we de hele dag op de boot doorgebracht genietend van de prachtige omgeving van Ha Long Bay.

Onze reis hebben we vervolgd in Ninh Binh, vanuit daar zijn we naar Tam Coc en Trang An geweest (Ha Long Bay op land wordt dit ook wel genoemd). Hier hebben we een scooter gehuurd en hebben we van alles gezien. Daarnaast hebben we een boottocht over de rivier bij Trang an gemaakt en een paar viewingpoints bezocht. Nu zitten we in de nachtbus richting Hoi An, heel benieuwd hoe het daar is :).

Maar daarover meer de volgende keer! Voor straks, oogjes dicht en snaveltjes toe!! Wij zijn mega moe maar gaan nu eerst naar de kroeg toe!

  • 09 December 2015 - 13:08

    Maaike:

    Fantastisch verhaal weer bieb! :D Maak er mooie weken van samen met bruur! En vergeet niet nog een mooie jurk voor je te laten naaien in Hoi An ;) Te leuk!! Enjoyy samen! :) Liefssss XXX

  • 09 December 2015 - 13:33

    Lieke:

    Wat een leuk verhaal! Enjoy :)!

  • 09 December 2015 - 14:53

    Cynthia :

    Weer een super verhaal Bieb!
    Geniet er van samen met Barry
    Xx

  • 09 December 2015 - 18:41

    Yvonne:

    Super verhaal weer bibian ik ga er een boek van maken.
    Maar voor nu weer heel veel plezier verder samen met barry.
    Groetjes kusjess

  • 13 December 2015 - 20:49

    Jan:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier verder op je reis.
    groerjes jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bibian

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 10409

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 23 Maart 2016

Op wereldreis naar Azië en Australië

Landen bezocht: