Bali & Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Bibian Rosink - WaarBenJij.nu Bali & Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Bibian Rosink - WaarBenJij.nu

Bali & Lombok

Door: Bieb

Blijf op de hoogte en volg Bibian

04 Oktober 2015 | Indonesië, Lombok

Hee lieve allemaal,

Jaja daar is het dan; het eerste bericht vanuit het mooie en bijzondere Azië. Op 23 september was het dan zover en ging het ‘grote avontuur’ van start. Ik werd uitgezwaaid op Schiphol door mijn moeder, Liek, Krissie en Rians, dat was echt mega lief :). Niet alleen uitgezwaaid maar ook nog eens super leuke cadeaus meegekregen. Zo kreeg ik van Liek een erg lief kaartje en foto om hen maar niet te vergeten :) en kreeg ik van Krista de Balinese vertalingen van verschillende uitermate handige zinnen als: ‘Jongens pap niet met mij aan, ik blijf maagd tot het huwelijk’ en ‘Ik ben niet te koop voor kamelen’. Krista ik vraag mij nog elke dag af waar ik zou zijn geweest zonder deze vertalingen ;). Van Rianne kreeg ik een cadeautje dat ik pas die dag erop mocht openmaken, het was namelijk een doosje met briefjes voor elke dag één. Dat betekent dus (voor de knappe koppen onder ons) ongeveer 180 briefjes met lieve tekstjes, wist-je-datjes en er schijnen ook nog opdrachten te komen, wauw helemaal leuk dus! 

Na een vliegreis van bijna 20 uur kwam ik dan aan op Den Pasar Bali. Onderweg al twee erg leuke mensen ontmoet namelijk Stef en Joey. We zijn dan ook samen met de taxi naar ons hostel gereisd. De eerste paar dagen hebben we veel samen gedaan; zo hebben we gerelaxt aan het strand, gesurft, zonsondergangen bekeken en zijn we vaak uit eten geweest. Dat is wel een groot verschil met Australië, het kost hier bijna niks dus zelf eten koken is duurder dan uiteten gaan, dan is de keus natuurlijk snel gemaakt! :p

Mijn eerste indruk van Azië; whooohw heftig, hier moet ik nog wel ff aan wennen. Wat een chaos op de weg, zo ver je kan kijken rijden er scooters en je hoort non-stop getoeter. Verder is het ook de normaalste zaak van de wereld je scooter vol te pakken met zoveel mogelijk mensen of spullen (ik heb zo mijn vermoedens dat zij onderlinge competities houden :p). Vaak zitten zij er met drie of zelfs vier personen op, waaronder erg kleine kids die op de arm worden gedragen (met deze grote hectiek op de weg is het dan ook pure zelfmoord om een straat over te steken, maar dat ter zijde). Verder ligt het op de stoepen vol met ‘offers’ aan de goden en ruikt het overal naar wierook.

Na een aantal dagen in Kuta te zijn geweest zijn we doorgereisd naar Canggu, daar hebben we ook twee dagen doorgebracht en zijn toen doorgereisd naar Ubud. Hier heb ik een andere jongen ontmoet en met hem ben ik twee dagen naar Lovina geweest. In Lovina hebben we dolfijnen gespot, gesnorkeld, scootertje gehuurd (levensgevaarlijk hier op de weg zoals ik al had verteld), een tempel bekeken, aapjes gespot, een waterval bewonderd en niet te vergeten naar een hanengevecht geweest.

Na een week Bali heb ik de boot gepakt naar Lombok en ben ik met de taxi naar het zuiden van Lombok afgereisd. Ik verblijf hier nu een aantal dagen in een super knus hostel in Kuta Lombok en slaap hier met twee Argentijnse girls in een bungalow. Vandaag zijn we naar Selong Blanak geweest, een prachtig strand. Verder is het in Lombok echt veel minder toeristisch dan in Bali. Wat ik er tot nu toe van heb gezien is dat het een prachtig land is, maar ook erg armoedig. Overal lopen hier tussen de huizen en op de straat buffel-achtige-gnoes-maar-het-kunnen-ook-koeien-zijn rond en ze zijn zelfs te vinden op het strand, heel bizar! We hebben hier een scootertje gehuurd en kunnen daarmee van alles in de omgeving bekijken. Ik ben al lekker ingeburgerd dus ook wij zijn met z’n drieën op de scooter geklommen om het eiland te verkennen.

De aankomende dagen ga ik nog naar een ander deel van Lombok om daar o.a. de watervallen te bekijken. Daarna ga ik mijn reis vervolgen naar de Gili Eilanden en daarna reis ik door naar Java. Om er dan ook maar een eind aan te breien; het gaat erg goed met me en ik heb het helemaal naar mijn zin!! :D

Groetjes en veel liefsss vanuit Lombok

  • 04 Oktober 2015 - 17:58

    Rians:

    Bieb super leuk om te lezen!
    Zooo weten we precies wat je allemaal hebt uitgespookt

  • 04 Oktober 2015 - 18:19

    Bart Hollink:

    Hee Bibian!
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

    Wel vervelend dat je verwacht een lekker relaxte vakantie te hebben en vervolgens nog drukker bent dan in Nederland door al dat verkeer en zo. Wat zul jij een dagtaak hebben in het aanspreken van mensen! De Hein op je schouder zal wel continu aan het praten zijn? :-P

    Leuke dingen in het vooruitzicht nog! Beetje met buffel-achtige-gnoes-maar-het-kunnen-ook-koeien-zijn op het strand liggen, beetje watervallen kijken (ik heb op de basisschool ooit eens een spreekbeurt gehouden over watervallen, dus als je meer informatie wilt, laat het maar weten ;-)), klinkt goed!
    Top man!

    Nog heeeel veel plezier!

    Groet (en alles wat daar bij hoort)
    Bart

  • 04 Oktober 2015 - 18:37

    Marlène V Niel :

    Hey bibian. Fantastische verslag. Hoor het al ze hebben daar veiligheidskundige nodig om de boel op orde te krijgen whahaha. Leuk dat je zo makkelijk reisgezeldschap kunt vinden lijkt me eenzaam als je alles alleen moet doen. Zie uit naar je vlgd verhaal. Pas goed op jezelf. Veel plezier.

  • 04 Oktober 2015 - 19:53

    Lieke Ok:

    Heee schat!
    Leuk verhaal om te lezen zo!
    Gnoeg al meegemaakt haha!!

  • 04 Oktober 2015 - 22:16

    Yvonne:

    Hey Bi, superleuk je verslag. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal, maar dat moet je eerst beleven. Heel veel plezier en kijk goed uit daar in die drukte. Groetjes en kusjes doeiii

  • 04 Oktober 2015 - 22:38

    Maaike:

    Topverhaal!! :D Heel leuk om te lezen bieb! Ga zo door ;) Genietzeeeeee!! XXX

  • 04 Oktober 2015 - 22:39

    Hans:

    Een heel mooi verhaal, Bibian. Het optimisme spat er van af. Veel plezier in het vervolg. Groetjes.

  • 05 Oktober 2015 - 09:23

    Hanneke:

    Heee Bieb, Mooi verhaal haha helemaal jij.
    Fijn dat het zo goed met je gaat, geniet er lekker van!
    Ik ga je hier volgen en we appen!
    Veel plezier chick dikke kus uit oldenzaal

  • 05 Oktober 2015 - 13:44

    Jeanette:

    hoi Bibian,wat een leuk verslag ,zo te lezen bevalt het je prima,,wij wensen je nog een hele leuke tijd daar.groetjes uit De Lutte

  • 05 Oktober 2015 - 21:32

    Jan En Judith:

    Wat heb je een mooi verhaal geschereven. We zijn blij dat je het naar je zin hebt. We wensen je heel veel plezier en een goede reis, pas goed op jezelf. Groetjes van ons.

  • 06 Oktober 2015 - 00:32

    Frans En Marian:

    Hoi....nog veel vakantie plezier gewenst,we zullen je volgen.

Tags: Bali, Lombok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bibian

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 10413

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 23 Maart 2016

Op wereldreis naar Azië en Australië

Landen bezocht: